Jag tycker att det är bra om man ska flytta invandararelever från invandrartäta skolor till skolor med många svenska elever för att bryta segregationen. Invandrarelever ska kommer att bli bättre med språket och överens med kulturen och känna sig inför i samhället.
För det första skulle invandrarelever komma att bli bättre och bättre med svenskaspråket eftersom de tvinga att lära känna varandra, det blir lättare för de att umgås med svensk kompisar. Det är språkutveckling som komma artomatik. För det andra skulle de kunna komma överens med kulturerna, hur kan man leva med olika landet olika kultur i Sverige. Det ska komma bli bra om de komma överens. Dessutom i framtiden skulle invandrarelever bli vuxna och ha möjlighet att få bra jobb samma svensk.
Det var ett beslut som skulle ta invandararelever att bra betyg för att skapa jobb eftersom de kunna bra med språket och känna sig att de är en del av i samhället.
Fint Nannapas! Du har delvis följt strukturen för den argumenterade genren och du har också anpassat ditt språk. Strukturen följer du genom att ha rubrik inledning, argument och men avslutningen blir inte riktigt tydlig. Se nedan min respons + "plus" betyder att det här har din text. - "minus" betyder att det här saknar din text.
SvaraRadera- Jag förstår vad du tycker i rubriken. Men den är inte så stark eller tydlig. Du kan göra den starkare genom att skriva: Bryt segregationen! Eller Segregation ger ett svagare Sverige Eller....
+ Du uttrycker din åsikt, redan i textens inledning genom att använda ord för mentala processer: tycker,
+ Du använder bindeord för att ordna argumenten: för det första, för det andra....Använd gärna styckeindelning också.
- Ingen tydlig markering för avslutningen förutom nytt stycke.
- Ingen tydlig uppmaning och inget läsartilltall i slutet. Vem vänder du dig till i slutet? Vem kan utföra förändringen? Är det eleverna som ska förändras eller systemet?
+ Du använder evaluerande ord. Kanske kan du få med fler ord nästa gång:
adjektiv: bra, bättre, lättare
verb: